Friday, September 18, 2015

Wanderlust?

Salam and hi!

Keinginan nak travel ni taktau la tahun bila datangnye. Most probably lepas tengok budak-budak sebaya aku suka gi jenjalan few years back kot sebab kalau nak ikutkan aku ni bukan la sejenis manusia yang suka bersuka ria kat luar. I'm more of an indoor person sebenarnye. Kalau weekend tu, malas betul nak keluar. Kalau boleh time cuti memang keje aku nak berguling depan tv or bermalasan dekat rumah je. Fully ultilized gitu walaupun actually kalau kau keluar ke apa kau akan rasa hari kau lebih panjang sebenarnya. Ikut mood.

So previously, early of the year.. rasanya dah cite kat blog ni yang aku plan nak pegi somewhere. Nak cuba sesuatu yang baru. Punya la kemain awal tahun dah rancang kan. Tetibe dah Allah kata tak  boleh pegi, maka tak jadi la. Sedih memang la, sebab dah excited. Tapi nak buat camne. Redho tu kena ada katanya.

Lalu untuk mengubat duka lara, aku yang sepatutnya fly ke Seoul in Januari tahun depan telah membalas dendam dengan merancang percutian ke pulau. Pulau mana? Ala dekat je, tapi aku akan pergi lama sikit sebab kitorang decide pergi 2 islands. Terkenal dan cantik, untuk satisfy the thalassophile in me. Biar, nak puas hati. Ada jugak hikmah dia sebenarnya. Kalau di Seoul ikutkan January tu musim sejuk, so bajet mesti kena lebih untuk winter attire lagi. Jadi marilah kita menge'tan'kan diri dengan terdampar bagai dugong di tepian laut biru. Duit pun jimat takyah beli baju sejuk. Chewah!

There's two of us je. Aku dan si gempal.

So sorang amik satu island untuk buat iti. Aku nervous je ni. Kang mana-mana lah dia bawak. Tapi takpe, semua kena bawa ke meja meeting sebelum pegi. Make sure semua dipersetujui kedua belah pihak demi keamanan sejagat.





Tak sabar yuols!





No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.