Saturday, September 3, 2016

TRYING OUT NEW STUFF & MY NEW BABY!

Salam and hi!

Kelmarin masa national day aku keluar dengan kawan aku, boleh kata the whole day jugak lah. Pagi tu memang bangun lambat sikit, pasal cuti kan. After days of working plus short of staff lagi. Memang penat tu terasa sikit. So pagi yang cozy sebegitu of course aku golek-golek dulu and all. 

So memandangkan akan keluar seharian, I decided to test out some of my new makeup stuff. Sebab, even aku suka makeup and it is one of my side income too, aku jarang la pakai  makeup on daily basis. Almaklum la, malas tu satu hal. Sebenarnya nak buat collective haul tapi eh tak larat pulak nak mencalit banyak-banyak makeup. I bought quite a lot recently but tengok pada keadaannya, aku kena buat few seperate posts la.

Tak daya wehhhh nak buat sekali harung! 

One of the things i recently bought was the Kat Von D Lock It Foundation. Sebab nak keluar kan, so marilah pakai, sebab baru nampak keberkesanan pakai all day long and pegi keluar bagai berpeluh bagai haha. And also, aku pair kan dengan Nivea After Shave Balm in Sensitive, yang ramai dok heboh as one of the best primer. Semua gara-gara Nikkietutorials ler ni kan, apa benda dia cakap best harossss semua nak try. Finishing, I used the Skindinavia Finishing Spray in Bridal.

I'M IN THE SHADE Medium 53.

I like the packaging. Semua orang tahu foundation kalau comes with pump is better. Well, sapa hadap nak main tuang-tuang atas tapak tangan sekali setengah botol terlajak tuang kan? 

*jeling kat Revlon ColorStay Fondation

CLEARER PICTURE OF THE PACKAGING

It has stopper kat the source of the product, which pada aku memang compliment the look and lawa. Look at he design. Eh sayang terus nak buang haha. 

Also the top (pump) pun ada logo dia. 
Nampak cam harry potter pun ada lol

I kinda forgot to do a swatch on my hand tapi let me tell you one thing, this foundation has made its way to be my favourite! Sebab, its super thick and of course full coverage, Almaklum, sis muka banyak cela kahkahkah

Yeah, I'm a fan of full coverage foundation. Takyah nak pakai banyak-banyak. This one, i only use about 1 and half pump for my whole face. Nak tebal lagi, banyak lagi la. Sis tak sanggup. 


Pakai ni sebagai primer. Let see what's the hype all really about. Bau of course ba maskulin, tapi sis tak kisah sebab sis suka je bau camni. Macam bau boyfriend lekat kat muka gituh. 

*PANGGG SEBIJIKKKK GATAI NOHHH 

Yang aku menyampah, botol dia kaca. Berat la nak kalau nak bawak kemana-mana.


Ready to go. Masa ni tak pakai tudung lagi. 
Makeup cuma foundation and little bit contour and blusher on my cheek.

Lip : Kat Von D Liquid Lipstick in Lolita II (Review will be in another post)



Masa nak keluar ni about 2pm macamtu. Finishing dia, aku pakai Skindinavia Finishing spray in Bridal. Supaya tahan lebih lama and set nicely on mah faceeeee.

Dah siap pakai tudung semua maka marilah memulakan perjalanan hari tu. Of course kena pergi rumah gendut dulu amik dia. Muka dia nak amik aku memang taklah. Ada pulak lesen minah tewww? Aku pakai tudung yang mana dia ada jugak corak yg sama. Aku malas nak bagitahu dia awal kang dia suruh aku tukar kalau kitorang terpakai sama. So biar aku pakai dulu je, kalau dia pakai juga, dia la yang tukar pasal kat rumah dia dah kan hahaha. Tapi nasib baik, dia pakai tudung lain hiksss.

In natural lighting. 
*Matik la kena kecam letak muka besar talam kat sini.

Remember my previous post pasal masalah hati tew? Akhirnya setelah ditimbang tara, maka I've decided to get myself a compact camera. Supaya senang aku nak usung kemana-mana tanpa mematahkan bahu bawak DSLR. Maybe kalau travel, yes. Tapi untuk daily basis memang tak lah. Silap silap bukan beg je putus, dengan bahu-bahu aku sekali tergeliat.

Berhari-hari jugak lah aku duk tengok review sana sini. Aku sebenarnya ada dua pilihan, samada Sony A6000 atau Canon G7X Mark II. These two always comparable to each other. Here's the thing, I've always a Canon person. Orang kata which one you are more comfortable with, kau cuma tahu when you get you hands on it. I've tried Nikon, Sony.. but hati aku always lah kepada Canon. And untuk this compact camera ni pulak. Sebenarnya aku lebih kepada Sony. Well before this pun aku tried the DSLR so why not give a chance to Sony kan. Lagi pulak based on review, quality audio dia aku lebih suka Sony berbanding Canon tu. Takde la big difference tapi Sony punya lagi aku suka. And it has wider lens, too. 

BUT....................

One thing yang turn me off in buying that is.............

Screen dia takleh nak flip ke atas!
Max pun cuma 90° je lah. Untuk shoot ke bawah. 
So, takpe lah. Biarkanla Sony disitu. Jodoh aku memang dengan Canon saja.

*lambaian syahdu kepada Sony A6000


So off we went to Lowyat Plaza. Sebab dah call merata semua takde stock. And harga pun mahal nak mampus dah kenapa kan. Call Fotokem Lowyat, dia cakap ada stock and harga pun ok. So ayuhhhh! Sampai je sana aku campak je kete aku ke Valet. Mesti dorang mengata kete aku sendu gitu pun nak letak ke Valet jugak. Eh dulik apah aku ya, aku malas nak cari parking kau apa tahukkk??

Bila sampai kat Fotokem tu, the sales guy tu cakap takde stock pulak. Kena tunggu dalam sejam lebih camtu. Eh eh kau ni. Tadi call cakap ada?? Tumbok nak?

Tapi memandangkan kitorang pun belum makan, so we decided to have lunch dulu la. Sejam je pun, tak lama mana tu. Aku tanya sejam lebih tu lama mana, dia kata about 1 hour 15 mins camtu. Sabar je lah hakak. Dah, jom makan dulu! Nasib baik kat LG banyak kedai makan.

Dah sampai LG bergaduh pulak dengan gendut nak makan apa. Kalau dengan dia takde benda yang mudah. Semuanya nak bertekak dengan akuh!

Akhirnya, kata sepakat dicapai dengan makan dekat Shihlin Snack! Dappppp wehhh. Baru order and letak bontot, food pun belum sampai, tetibe kedai call cakap camera dah sampai. Eh eh eh kau ni sekali lagi. Kata sejam lebih ni baru 15mins! Memainkan hati perasaan akak tahuuu?

Aku cakap nak makan dulu, nanti aku datang. Jangan pisahkan akak dengan food, kenottt ok!

TEMAN BERGADUH YANG SUPER ANNOYING, ESAH AJEMAN.

Makan Shihlin ni bukan apa, teringat trip Ipoh dulu, hihih. Korang pernah try? Bagi aku Shihlin ni lagi sedap dari Ayam Bob. Sebab lagi besar and juicy. Nyums!

Dah habis makan tu moh la kita naik balik pegi amik camera. Mak excitedddddd! 

Sekarang ni macam-macam camera la hado kan. Aku hampir-hampir sebenarnya nak beli Dji OSMO tapi apekejadahnya kan nak beli camera gtu. Dah la aku ni bangsa pemalu nak bervideo di khalayak ramai. haha. So, marilah sedar diri.

 Case sold separately. Kodokuit betul bagi je la free!

 Kitab panduan.





AND INTRODUCING..................


MY NEW BABY.....................






I'M A HAPPY PERSON!!!!!!!!!!!!!

Hehehhee. doakan daku lebih gigih berblog hahaha. 

Since the case sold seperately, terpaksa la laburkan duit beli case dia pulak. Mahal boleh tahan. And also screen protector, sebab the model is quite new, screen protector penuh takde. Kecik sikit pun jadilahhhh. Harga mahal jugak utk secoet kecik begitu pun! Cekik darah ya hidup sekarang semua benda mahal!

Lepas dah beli camera, alang-alang dah kat situ jom la kita jalan-jalan sat. Lowyat tu tah bila time takde manusia entah. Penuh setiap masa. Yang peliknya ada jugak parents bawak anak-anak naik stroller jugak. 

*nangis di kaki stroller

Bukan tak boleh bawak, tapi alangkan kita yang berjalan pun berlaga bahu. Ni nak paha aku bergesal stroller anak kau pulak? Adoiiii. Bagi aku tu bukan tempat budak-budak la. Penuh manusia, penyakit senang tersebar tahuuu?

JUMPA NI. MACAM COOL! 
So belik!

Sementara tunggu Esah bayar. Almost 4 hours after. 
Still okay!

Sumpah ramai gila orang. Aku rasa macam nak terjun keluar haha. Panas berkuap semua ada. Pening! Lepas dah beli, terus lari amik lif turun ke LG. Buat apa? 

BELI AYAM SHIHLIN LAGI WAKAKAKKAKAKKA

Jangan mengata, okay! Kami memang kuat makan sikit kalau keluar berdua. KAH!

Lepastu terus balik. Tak sanggup duk tengah KL lama lama lah hoiiii. Masa balik tu, area rumah si Esah ni, tetiba kete aku bunyik kuat, terkejut akuuuu. Berenti tepi jalan jap bagi rehat sambil makan shihlin. Nak anta workshop, mana la ada bukak time PH camtu. Lepastu singgah beli Sausage Ayam Bob kejap (see makan lagiikkk)

Sambil testing camera baru...... hiks!


INI AYAM BOB. TAPI SAYA TAK BELI. SEKIAN.



So lepas drop dia balik aku cepat-cepat drive balik. Cuak! 

Dah sampai umah lepak jap dalam kete, nak pasang car holder baruuuu! Yehaaaaaaa!



Sukaaaaaaaaa sebab charger dia pakai magnetic port macam ni. So senang kalau nak guna phone amik je and tayah susah-susah cocok, letak balik je, and dia akan charge macam biasa :) Nampak kemas pun ya. Walau kereta aku sendu tapi harus kena kemas ya!



TARAAAAAAAAAAA!!!!


Kemas gichew walaupun engine bunyi seakan lori. Haha.

Jangan risau, by the time entri ni ditulis kereta aku dah sihat balik dah pon :D


Di akhiri dengan wajah aku lepas about 7 hrs ++ keluar.

Not bad. Pada aku, ada part nampak patchy sikit which is normal la. Kulit aku pulak combination so memang ada part nampak berminyak sikit. Tapi overall, aku suka. Finishing tetap nampak okay even after long hours. Primer and finishing part pun aku rasa okay sebab the makeup sticks good. 

Foundation ni memula pakai memang rasa tebal, tapi throughout the day, dia akan blend in and nampak lebih natural. So jangan risau ok!

So sesiapa yang nak dapatkan foudation ni jangan risau, anda tidak akan kecewa. Boleh dapatkan di Sephora priced at RM179. Nivea primer tu, takde di Malaysia, i bought it ready stock dengan one online seller, harga RM40 boleh email me kalau nak details seller. Also, the Skindinavia pun takda di Malaysia. Tapi boleh order directly at http://skindinavia.com. Alright?


See you next entry,
Annekayra.



No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.