Thursday, August 25, 2016

MASALAH HATI

SALAM AND HI!

Sejak sejak nak gigih berblog ni kan... Aku berazam nak snap pic dengan lebih kerap. Kalau selama ni pakai phone semata, which is decent lah sebenarnya..tapi aku ni suka pic cantik. So suka pakai DSLR. Tapi masalahnya, orang "rajin" macam aku ni cepat rasa renyah bawak DSLR gedabak tu. Rasa cam serabut. Masa pegi Korea percayalah how I wish I took more pictures and videos, especially. Memory card siap spare-spare dua tiga tapi satu pun tak habis pakai.

Dont get me wrong, I love my camera walaupun bukan latest model but it does its job. Takde la rasa nak upgrade apa pun lagi sebab takde keperluan ke arah tu. Aku bukannya photographer professional. Tapi nak mengangkut tu yang malas. Bulky. Kalau tak bulky tak rasa mcm DSLR la pulak kan.

*apa punya logic lah*

Pastu sekarang aku macam contemplating on getting a compact camera. Yang boleh take nice pictures on daily basis....yang boleh buat pakai buat vlogging sebab senang nak amik video simple kat luar. Sebab lets be real, kau jalan-jalan KLCC takkan all the time nak pegang DSLR bulky tu? Tak ke patah tangan kau? And phone camera? Nice pictures maybe tapi tak sesuai la nak amik video, quality wise.

Get it? Get it?


Kenapa video? Sebab kan...................

Aku macam suka membebel, sebab membebel ni banyak sikit boleh cakap. Cepat sikit kan kahkah!


Pastu survey, ada few from different brands yang aku berkenan tapi masalahnya pulak aku jadi sayang nak spend duit. HAHAHAHA.






*Urut dada tengok perangai sendiri*

Masalah negara paling besar ni, INILAHHHH DIA.





4 comments :

  1. Sy pun nak beli kamera. Dh lama buat research and target sony a6000. Tp blm ada $$$ nak beli hahaha. Kalau ada bajet pun mesti mcm syg je nak guna huhuhu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan! Kalau ada $$$ pun sayang lah pulak nak spend $$$ kat kamera kahkahkah

      T_T

      Delete

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.