Wednesday, October 22, 2014

Dieting Sucks.

Mampu tak menyepi macamni punya lama? Mampu tak menandingi kemalasan tahap dewa dewi aku ni? 

#OMGDAHNAKMASUKBULANLAINDAHKOTTT



HAHAHHA

I'm sorry. I think my laziness is a disease. Seriously. Rasa macam takleh lawan dengan diri sendiri. Kadang-kadang balik keje tengok lappy sebelah rasa macam dipanggil-panggil. Rasa macam ah fuck it imma go online and do shits. But harommmmmmm sebab sebagai manusia berkapasiti lebih haruslah keje dia berguling-guling atas katil sambil scroll phone. Kalau laki tengok konpem phone aku kena baling. Tu pun satu lagi penyakit. I think all the fuss about smartphones bagi penyakit antisocial ni memang all true. Aku mengaku ok! Sometimes i dont even know apabenda lagi aku nak cari dalam phone ni -- facebook timeline dah abis scroll, instagram timeline pon dah setel, game dah habis check apa yang patut and i literally have nothing left to check tapi still it's like a drug. Mata dah kuyu pun sebok lagi nak scroll. OMG kadang-kadang i think i really need to see a psychiatrist. Gila kah aku? 


Anyway, speaking of muatan lebih - aku memang dapat merasakan my body macam takleh nak tampung berat aku. Sounds scary? It is! But I do understand that battling with Thyroid issue memang akan ada masalah metabolism and seterusnya akan ada masalah berat pun. *padahal memang dah raksasa dari kecik* 

And now, baru teringat-- Dah la appointment dengan doc aku miss dah nak dekat 2 bulan... Ya Allah kemalasan apakah ini? Baru teringat kot. 


Mana kad appointment aku manaaaaaa?! *panik* 


No, this is not cancer ok -- choiiii. Aku ada masalah hypothyroidism early this year and has been going on check up dengan doc. Lepas amik ubat bagai dah ok, cuma nak follow up tu kadang-kadang jadi issue sebab hospital aku pegi check up jauhnya lahai dari KL. Pastu mana lah boleh aku nak pegi hari biasa plak kan? Keje lagi, malas lagi. EH.

Being heavy, aku macam boleh rasa that my body has so much going on and beyond of what it can handle. Takut. Lenguh takyah cakap la. Berjalan lagi la cepat semput. And disebabkan aku pendek, so nampak debab and ugleh. HAHA. Maybe that's why i dont bother putting on makeup going out Because self esteem superlow sampai aku rasa macam nothing will makes me look good. 

I need to diet la. Kalau bukan untuk cantik pun. Kena untuk sihat. 

Eventhough it sucks big time. Aku ni hantu nasi. So can you imagine the pain i need to go through? Dengan sifat pemalas lagi? Boleh bayang tak pagi petang depan rumah aku ni memang laluan trek para pejogging tegar, tuan-tuan hanjeng bawak anak bulus berjalan beriadah. Seberang jalan, ada exercise equipment (ala macam kat park tu) lagi. Keliling rumah tu bukit yang memang ada jogging track. 

Tapi seru nak sampai kat aku tu punyalaaaaaahhhhh susah mak ai.


Korang doa-doakan lah ye. Pastu mai berzikir tepi telinga aku ni. Semoga diberi kekuatan dan hidayah untuk sayangkan diri. *nangis*




Dah kenapa lah.
Nak kurus tapi malas.







No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.