Tuesday, September 9, 2014

For my listening pleasure.

Salam!


The other day aku tengok Xiaomi ada release untuk beli earphone dia for Malaysia. Cantik, lawa and elegant. Xiaomi ni brand China, yang mana boleh katakan design and product yang sangat bagus tetapi dengan harga yang jauh lebih murah. Sebab tu phone ke, powerbank ke kalau bukak order laju je habis. I'm talking about seconds punya laju ye. Nak beli barang tu dah macam nak berperang dah. Haha.

Anyway, earphone dia rupa cenggini ha...


Lawa ke idok? My Beats by Dre lebih kurang camni ha, tapi harga takyah la citer kan. Benda ada brand. Kengkadang cam tak masuk akal. Tapi ok la jugak dengan harga tu. Yang ni? Murah. Rege dia RM50 jer. Wait, scroll down ye. Then you'll see what I mean dengan maksud murah tu....

So we (me and my MR) ordered la online. Managed to get two sets of it. All Xiaomi products are shipped directly from China if you buy directly from them ya. Ikut nasib, kalau dia pakai UPS macam my first time dulu, memang lembab sikitlah. Around 2-3 weeks at least baru sampai. Asik la sangkut kat memana. Kalau track tu kadang-kadang terlepas flight lah, dari China stop HK kejap pastu patah balik China (??) apa motif aku pun taktau. Aku tahu janji barang sampai. Tapi lately alhamdulillah nasib kitorang ok, ada dua tiga kali order dia hantar pakai FedEx. Laju bakhang. Within a week dah sampai. Bagus, takde la hati excited yang tak mampu tidur tu (aik?) ternanti-nanti khen......

So track punya track, sejak semalam aku tengok dah on vehicle nak deliver. Alamat hantar memang always be my office address, sebabnya - satu; memang takde orang nak tunggu pun kat rumah, semua keje abes siapa la nak amik kan. Dua; sebab walau aku takde kat office pun memang pihak office akan amik and seperate ikut department memasing. So tinggal datang and collect je kat office. Tapi sejak record tracking tunjuk parcel dah out since 8.30 pagi aku bajet dalam tengahari selalunya dah sampai dah. Ini tidak, aku ni bukan main la keluar masuk facilities tengok box dept aku, takdok pung! Hati dah resah, gamaknya memang bukan harini la kot sampai. 

Shift aku balik at 8pm this month, so sebelum balik tu aku memang dah niat nak pegi tengok lagi sekali (dasar takleh terima kenyataan) terserempak lah dengan kawan aku nak balik jugak. 

Dia : Eh parcel kau dah sampai lama dah. Pegi la amik, kau beli powerbank eh?

Aku : Ha? Ok memang nak pegi amik pun. Tapi aku tak beli powerbank la. Kotak je sama tu kot.

Dia : Abis beli apa?

Aku : Earphone. 


So dalam perjalanan tu borak-borak la jap. Dia ni memang jenis suka ikut buntut aku kemana-mana. Haha. Sampai kat situ aku tengok memang takde ye parcel tu! Boleh tak kawan aku cakap memang la takde kat situ sebab diorang letak atas meja office diorang tu ha, pasal benda electronic kan, takut hilang la letak tempat public gitu. Cis, aku pandang je kat meja staff facilities tu memang aada ye! So aku bajet memang dah sampai dari tadi pon, cuma aku je malas tanya! aduhai nye punnnnnn. So happy la balik sebab baby dah sampai!

Balik je terus bukak. Rupenye cenggini la ya....




Eksklusif dak nampak? For me, cantik dan kemas. Dia balut the case dalam satu plastic matte yang membuatkan nampak mahal je benda tu. Dekat kotak tu tepi dia punya info-info la. Macam biasa. Then bukakje plastic tu nampak la the case contains the product, sealed kiri kanan dengan tape yang gigih gagah perkasa and kuat jugak. So kena bukak la tape tu kot (pffth) kalau nak amik earphone kau haha.

So ni la baby kite.........


Details

Gold and Dark brown cable.

This part aku suka sangat sebenarnya. Those yang memang gemar pakai in-ear kind of earphones mesti tahu it comes with earbuds with different sizes. Sebab sama pulak la telinga semua orang kan nak kasi sepasang jer? Haha. Selalunya lah, even for my Beats - diorang akan letak dalam seal bag yg biasa tu je. Pandai-pandai kau la matching kan size sendiri. Haha. Tapi for this dia susun cantik jer kat bahagian bawah case tu macam gambar kata atas which I think is amazing and brilliant. Of course it doesn't make any difference but dia lebih nampak tidy and elegant, professional as well. Don't you think?







Appearance wise, packaging all tiptop. Cantik, simplicity at its best. Elegant. Buatan pun kemas gak (pada hemat aku la. Nak komen lebih-lebih pasal gadget im not the right person pun). So bila test part sound pulak - which is the most important part la kan. Kalau cosmetic je lebih tapi sound ke laut baik la aku beli replica buat gantung kat dinding jer.

Tapi nyata tak kecewa, aku memang jatuh hati. Sound bagus, of course la kalau nak dibanding dengan headphones or earphone beribu riban tak la sama. But its good enough, berquality. Bass dia ok, untuk orang yang suka lagu berdentum-dentum (macam aku kengkadang bila stress) bila layan lagu sedih boleh je layan tanpa gangguan bunyi-bunyian luar :)

Now you tell me, berbaloi tak harga RM50 utk product sekali dengan postage courier lagi tu kan. I hope you're on the same page with me!

Anyway, ini pandangan dan pendapat aku as a woman yang mana gadget bukanlah minat utama walaupun minat gak la sesikit. Haha. Those yang suka dengar lagu cam aku maybe leh cuba, tak menyesal.



Boleh view kat http://mi.com/my untuk product-product lain!



No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.