Thursday, September 25, 2014

Bila nak....?

Hai Hai.

Begituuuu pemalas dia kan. Dah bape kurun baru nak update? HAHA.


Haritu borak la dengan kawan aku kat fesbuk.Sorang dah few years kawin, sorang lagi baru bape bulan. Sampai la kitorang terbukak pasal pregnant.

Talking about how harsh people could be sekarang ni. Suka-suka hati jer tanya dah berisi ke belum? Merancang ke tidak? 

Like what..? 

I don't know about others la, tapi aku rasa macam tak patut kot tanya benda-benda mcmni. Probably the first time you meet the person lepas bape bulan dia kawin setelah la tak jumpa might be relevant - but not all the time! Aku mengaku la aku pun pernah berperangai puaka sebegini masa zaman-zaman baru habis sekolah (mangsa are kawan-kawan aku yg kawin awal) pasal aku takde soalan lain nak tanya utk buat2 mesra HAHAHA

But I learnt.

I learnt how hurtful it could be for some people. Lepas dah bercinta and dah tahu rasa sayang kan (sila muntah) and to live with your man of course la kau nak yang terbaik pun. Sapa taknak anak kan? Tapi agak-agak lah nak tanya pun, especially yang dah lama kawin like years. They are the ones yang need support on this, bukan nak kasi down lagi dengan soalan camtu. 

Kengkadang tu aku tengok ada yang tanya and bagi lecture pasal kesuburan in public macam kan facebook ok! Ikutkan nak aje aku like komen tu pakai siku kat tempurung kepala dia biar datang akal sikit. 

Tu belum part orang tu amik anak angkat ke. Boleh pulak kau komen "bila pulak kau mengandung?". 

Uih kecik besor kecik besor je aku tengok kan. 


Agak-agak kalau tanya dia balik,

"bila kau nak mampos ni?"



Sentap tak agaknye eh?






No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.