Tuesday, September 30, 2014

The weekend bits.

Eh apa punya pemalas busynya la hai. Mampu jenguk jenguk and blogwalking jer kat blog orang. Tunang aku kata, aku kena rajin. Kena dedikasi setiap kali pegi memana amik gambor ke, catit info ke utk blogkan. Macam dedulu la. 

Tetibe teringat plak perangai lama. Memang aktif benar rasanya. Makan pun amik gambar. Phone tu penuh ngan gambar sama pesen jer. Rajin pulak tu kan nak transfer bagai masuk laptop then update blog! Gigihnya kau jah. Faktor usia la ni sifat pemalas menjadi-jadi. Eh bukan ke makin tua makin rajin? Aku makin malas. Sejak azali mungkin.

Anyway. Weekend was okay. Selalunya I would rather be at home, in my bed makan tidur makan tidur and online - productive in my own way. HAHA. But last weekend I chose to go out sebab ada clearance sale MPH kat warehouse dia. Novel melayu only at RM7 kau! Sambar la jugak sebijik, yang lain banyak aku tak berkenan just because bukan taste aku sangat la novel sekarang. Or it's just me. I don't know. Banyak novel sekarang mostly tajuk nak funky-funky macam 'ustaz pink' la, 'coklat cinta' la. I iz don't like okay. I like real literature. Like bahasa bunga-bunga. Bahasa tinggi yang memerlukan aku fikir apebenda maksud dia. Call me jiwang, whatever. Sebab memang pun. haha.




Tempat dia kat kawasan industry mcm kilang or warehouses, parking memang senang. Tapi dia punya panas nauzubillah. Nasib baik ada pakcik jual aiskrim. Dalam tu memang ramai orang, tapi takde la bersesak berlaga bontot bagai. Cuma warehouse kan, panas bahang, pastu buku tu mungkin stok lama, ada la yang berhabuk. Dengan panas berpeluh. tetibe rasa gatal menyucuk2 pulak muka aku. Nak lap takde tisu plak, sebab bag tinggal dalam kereta. Takkan nak lap dengan tangan yang dan kesat dengan habuk2 buku tu kat muka? Horror ok rasa dia, melekit lekit berpeluh. Tak sanggupppp nak berlama-lama. Rasa-rasa berkenan aku sambar je, malas nak pusing dua tiga kali bagai. Tak paham aku manusia yang sanggup bawak anak-anak redah sekali *pengsan*

But aku suka la, sebab aku memang suka buku walaupun berlambakkkk lagi buku tak baca, ada yang masih wrapped cantik. Kalau dah dapat diskaun gila macamni lagi la aku suka. Panas pun sanggup. 



Comel gila set ni. Ada buku resipi, siap ada cups utk bake cuppies sekali. Kalau aku ada anak dah lama aku sebat menda ni. Kau ingat mak kau jer kena masuk dapur? Eh tidak okkk. Harus anak aku pun kena jadi mithali membantu mak baking sekali. *emo*

Harga asal dia dalam RM40 something, lepas diskaun RM20 jer ok! 

Mana-mana yang suka novel English pun boleh. Aku dah terlalu banyak, bacanya tidak. So tak jadi la beli plus takde yang aku berkenan. Fifty Shades of Grey pon ada kau. Diskaun 20% tak silap aku, tp mmg murah lah kan. Pun tak beli sebab ai minda suci so tak masuk cecite camni haha *kelip kelip mata*

Aku suka jenjalan kat section health ke, atau macam motivation section gitu. Kalau tengok tu semuanya rasa membangkitkan semangat nak beli. Dalam business la, how to be millionaire lah (tak agak-agak). Macamana nak jadi productive pon ado. Tapi being me? Ada ke rasa nak productive? Nanti dulu, seru belum sampai. HAHA




Hasil rembatan tak banyak. Bought the Herbal Remedies ni untuk mak martua den. Sebab dia natural punya orang. Herba2 ni memang dia suka la. And the 10 Key Hormones tu aku punya laaaaaaaaa (pepaham sendiri la bila dah nampak losing weight tu kan) untuk menyambung kembali impian terbengkalai muahahhaha. Eh serious. Semoga menjadi. Tapi baca pasal food kau tak boleh makan adalah menangis ya. Sebab aku ni hantu nasik. Tak dpt nasik boleh menggigil.

Harga cheapppp sgt. Sebab normally harga buku ni dalam RM40-50 something tp section tu buku2 dia RM5-15 sajorkkk.

Got these for only RM10 each.





Yang ni paling syok lah. Harga wise. Sebab 90% OFF. So originally was RM95.80. Aku beli tak sampai RM10 pun. Wrapped up nicely lagi. Not for me lah, for encik tunang yang designer. Walaupun version tah berapa tahun lepas punya, but hey ilmu kotttt. Tak expired punya. Ehe. Tapi dia tu bangsa kau belikan buku sepuluh tahun akan datang pun belum tentu baca. Pui. Nanti kang aku nak tengok kalau tak baca jugak aku rebus jer kasi dia minum. Cakap itu air sirap. HAHA

Kat situ ada gak jual toys bebudak. School stuff macma beg, pancil cases, files. Aku sambar satu pouch corak leopard tapi colorful dengan purse budak2 nak bagi adik aku. Murah bebenor aku rasa felt like I was stealing ok. Saiko. haha




So cheappppp! Semua ni aku rasa dalam belas belas ringgit jer. Pouch tu paling suka because it became my new makeup bag! Colorful diluar dalam dia pulak warna hijau terang. So lawaaaaaaaaaaa! Hehe. Tapi sayang passport holder polakdot tu lawa kot, cuma plastic dalam dia dah melekat warna hitam kain tu sebab lama sangat dah kot? Dah beli baru perasan. RM1.50 anyway, takde la ralat sangat (ayat bajet kau kaya sgt je kan.pui)

Balik tu hujan nak mampuih. Dah la sesat barat kat kat PJ tu. Taktau la about others tapi aku memangggg la jarang pegi belah2 PJ ni sebab bagi aku jalan dia bersimpang siur sgt. Pening aku. Pastu tambah pulak bergadoh dalam kereta kau. Macam puting beliung dah ha. Balik semua duk masam muka. Tapi kang lapar takde teman aku jugak yang jadi teman.

So that was it. Ahad memang membongkang jer keje aku kat rumah. Orang pemalas memang begini. Janganlah tiru yeeee. Bawak-bawak la rajin sikit.

No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.