Sunday, September 7, 2014

Weekend, overall.

Salam and hi.




Aku, adalah seorang yang nak kata outdoor person tu tak lah kot. Sebab most of the time memang aku suka duk lepak je dalam rumah - or bilik. I'd rather duk depan lappy browsing, reading or writing. Malas nak keluar, tapi kadang-kadang ada jugak rasa nak jalan-jalan. So kira indoor person lah kiranya aku ni.

Nak cerita, weekend ni macam biasa takde cerita menarik pun. Sebab aku masih lagi recovering from conjunctivitis yang aku alami since few days back, so tak berani nak keluar sangat lah. Mata sebelah masih lagi merah macam cik pon anyway. So apa aku buat weekend yang bosan ni ya?

Well, tengok series yang mana aku dah lama tak catch up. Macam Switched at Birth. Dulu follow sangat. Season 1. Masa tu memang best tengok. Tapi tah macamana boleh tertinggal sampai 2 season. Mampus la nak mengejar but its okay. Being comfortable under my blanky with food and aircond on is my thing anyway. So happy je, macam tak biasa pulak buat marathon series or movies.

Secondly, layan lagu kat Spotify. Best sebab boleh pilih-pilih ikut mood. Macam 'Cozy Evening' ke 'Peaceful Piano' ke. Rasa -rasa nak tido pilih je Sleeping Melody yang ada bunyi laut ke apa. Gila layan kau. Hahahah gila tak productive hari aku kan. But aku suka dengar time menulis. Sebab music for me memainkan peranan penting gak untuk amik mood. Well at least for me la sebab aku ni jiwang orangnya MUAHAHAHA 

Thirdly, makan laaaaaaa. Weekend adalah hari untuk menggemukkan diri yang dah memang sedia gemuk ni. Food, walaupun simple tapi masakan dapur sendiri adalah paling sedap. Even telur mata dengan nasi kicap manis sekalipun. Setuju ke idok?

Hehe, overallnya weekend aku adalah mungkin bosan bagi sesetengah orang tapi bagi aku syok sebab tenang jer :) Insyaallah next weekend balik rumah mak, the following one baru nak keluar pegi jenjalan memana. Maybe bookstore. Hahaha pun boring kan? Tapi aku suka je.

So esok keje jangan malas bangun pagi ye. Jangan nak monday blues sangat!


No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.