Monday, July 25, 2016

Borak petang.

Salam and hi.

Harini nak ajak borak sikit petang-petang. Dua tiga hari ni busy sikit, walaupun banyak benda nak up kan, dengan travelog belum edit gambar, resipi pun ada satu nak up kan. Cuma itu la, renyah nye nak edit gambar ni. Kalau takde gambar kang bosan pulak. #sismalas

Anyway, kelmarin aku dah sign up untuk gym. 4 bulan je. Sebab January nanti aku nak travel lagi. Masa tu nak la fit sikit, tak larat ah asik pancit je jalan jauh. And memang dah berat badan banyak lebih ni marilah kita sama-sama sedar diri. kahkah. Doakan aku berjaya lah ye. Banyak ni nak kena buang. Last ber gym-gym ni almost few months back, ke nak dekat setahun jugak agaknya? Memamng badan aku dah keras benor ni. To put everything back on track memang susah lah bagi aku. For others, aku tak tahu. Tapi utk melayu hantu nasik macam aku ni, nak tinggal makanan ruji kunyah daging semata dengan sayur memang parah sangat di hati aku ni. Pernah aku cuba diet sampai sedih-sedih takleh makan nasik. Gila bapak saiko. HAHA

Now, nasik still takleh tinggal but aku slowly kurangkan portion. Kalau ikutkan kena strict betul, tinggal semua terus dan start healthy cuma aku ni tak boleh la, nanti emosi tak stabil. Pastu belum bebetul cari lagi resipi apa boleh makan, apa yang tak boleh. Busy gila sekarang, banyak benda nak kena fikir. Tapi semua ni rezeki kan, syukur alhamdulillah. Rezeki happy, rezeki kehidupan tenang. 

Aku ada upcoming project nanti. Rancangan ni sebenanrnya dah lama. Dan takde la plan nak war-warkan pun. Project kecilan je, unuk amal jariah sendiri. Tapi aku rasa, kalau aku boleh handle why not kongsikan supaya orang lain boleh beramal sama walaupun sikit kan? First aku nak buat nanti maybe dalam hujung bulan ni atau bulan depan insyaallah, nanti aku blogkan on how it went okay? Kalau okay, kita boleh buat sama-sama.

So yeah now almost 8pm dah kat office aku, so kena siap-siap kemas meja bagai. Buat report etc. Balik nanti insyaallah aku up satu entry. And maybe have one or two scheduled kalau rajin kahkah. Entry apa tu tengok je la nanti. Hehe.


Toodles,
Annekayra.


No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.