Friday, July 15, 2016

Know Me 2% Better

Salam and hi!

Selamat hari raya aidilfitri you all, maaf zahir dan batin ya. Aku lepas raya dah masuk keje lama dah, cuma paham la bila dah masuk kerja lepas cuti panjang memang la busy sikit, tapi kalau macam aku ni bukan sikit lagi dah...sengsara sebab penat hari-hari. Haha. 

Hence why.....takde lagi entri baru. Banyak yang bersusun gambar tunggu nak watermark bagai. 

SEBENARNYA MALAS TU YANG LAGI BANYAK 

Anyway, sementara rehat sekejap dari watermarking pictures, transfer apa kejadah semua tu.. Aku decided to do some facts about me. Tak banyak maybe few points je. Hence...the tajuk. Because to me takkan ada yang akan kenal kita 100% pun. Nak nak alam maya camni. But for you readers to know me a little bit better at a time dah cukup okay, eratkan silaturahim la kiranya.


  1. Books and poetry.
    Aku adalah manusia yang cintakan buku. Aku suka membaca, and i love literature so much. Dari segi bahan bacaan, aku suka general knowledge. Sebab tu aku sangat sukakan jugak dokumentari. Memang ralit bila tengok or baca. Back to literature, biarpun bahasa apa kalau indah, aku suka. I love to write too. Pada siapa yang sudi, boleh click page Werdsmith aku atas sana utk baca hasil tak seberapa nukilan aku :) Jangan la judge lebih lebih pulak hahahah.

    Dulu, waktu aku sekolah or kerja yang tak busy mana macam sekarang ni, waktu aku banyak. Aku ada banyak novel-novel tempatan, some english dan juga bahasa indonesia. But sadly, sekarang novel tempatan dan seakan dicemari dengan lambakan novel-novel yang merepek, penuh fantasi yang cliche. Where has our gret literature gone to? Sedih okay. Sekarang budak-budak muda remaja dah boleh tulis novel sendiri, menyedihkan, tak memberi pengajaran pun, lebih kepada imaginasi cinta masing-masing. Kalau tanya aku, aku rasa benda tu tak sihatlah untuk generasi skrg ni. Korang pun kalau nak mebaca novel, pastikan jangan terlalu hanyut okay? Berpegang la pada realiti sikit.
  2. Dapur is my fav.
    Bukan sebab aku suka makan ye, baik sikit.

    Padahal, memang ye pun.

    Sebab aku suka memasak. Tapi so far tak banyak yang aku ada share ni blog ni. Insyaallah more to come. Entah la minat ni datang dari mana. Padahal even masa duk ngan mak aku pun, aku tak pernah la belajar masak ngan dia. Maybe one or two recipes, tanya pakai mulut tapi ingat2 camtu je. Selebihnya aku belajar sendiri. There was one time, aku ingat masa tu aku mula-mula bekerja and because dah dapat pegang duit sendiri kan, so setiap minggu aku akan cari resipi nak masak..masa tu still lagi duk rumah mak aku, tapi mmg takde tanya apa pun kat dia. Aku sendiri refer resipi beli bahan and kuarkan periuk belanga semua and masak. Alhamdulillah sampai sekarang la takde masalah nak masak apa pun. Tinggal cari resipi je.
  3. Obses Korea.
    HAHAHAH ni adalah fact fact fact. Aku sangat suka Korea. Bukan kerana K-Pop ya, mohon jangan salah faham. Aku tak berapa suka idol2 semua tu. Im more to their culture, and the people. And of course their shows that started all these hahaha. Kesukaan dan kegilaan terhadap negara ni lain kali la aku cerita yek. Yang penting, awal tahun haritu aku sudah pun menjejakkan kaki ke bumi winter sonata tu. And i will come again and again. In fact, I'll be there again winter nanti :) Sekarang tengah work on travelog Korea. COming your way soon! maybe tonight! :)


So yeah! 3 things la dulu ye. Lepasni kita share-share lagi :)

No comments :

Post a Comment

Salam and Hi!

Please be nice and have a good day!

Annekayra™. Powered by Blogger.